טארט רובארב ובקשה אישית

אני רוצה לפתוח בבקשה אישית.

אני בטוחה שרובכם ראיתם שבשבועות האחרונים אני מנהלת מסע לגיוס כסף לספר האפייה הראשון שלי.
כמו כן, כתבתי על כך רבות בפוסט הקודם. כבר כתבתי בבלוג הזה לפני חודשים רבים שאחד החלומות שלי הוא לכתוב ספר אפייה, ובפוסט הקודם , כתבתי קצת על הפרויקט, ועל למה בעיני חשוב לתמוך בספר האפייה שלי.
למי שמצטרף עכשיו, אני אספר שבמהלך חודש נובמבר אני מנסה לגייס את הסכום העצום - 200,000 ש״ח. זה המון. ועם כל ההשגות שיש לי או אין לי, ככה, פחות או יותר, עולה להפיק בארץ ספר בישול. כל הכסף שאגייס, הולך במלואו להפקת הספר הזה, ואין כאן בכלל רווח אישי. ההפך, אפילו, אם אני כנה לחלוטין אתכם ועם עצמי.
עוד דבר חשוב לגביי אופן הגיוס הזה - במידה ולא אצליח לגייס 100% מהסכום עד ה-1/12 בשעה 23:00, כל הכסף יחזור אל התומכים ואני אשוב אל נקודת ההתחלה.
אחרי שכתבתי את כל זה, אני מגיעה לבקשה שלי:
בבקשה, תספרו לחברים ולמשפחה, לקולגות על הפרויקט, ותבקשו מהם לתמוך גם.
בפייסבוק התחלתי תחרות - מי שמביא כמה שיותר תומכים, יקבל כרטיס בחינם לאחת הסדנאות הקרובות שלי בחודשים ינואר-פברואר.
פשוט תשלחו לי הודעה, או תגובה כאן, ותגידו לי כמה תומכים הבאתם, ומי הם, ואני אדאג לעדכן מי מוביל בתחרות. כרגע מוביל יובל רוזין עם 4 תומכים בחסותו.


תודה.

וכעת, טארט רובארב!

למי שאינו מכיר, רובארב, הוא ירק שדומה במראה לסלרי, אבל בגוון יותר אדום.
רובארב טרי הוא רעיל, במיוחד העלים שלו, אותם אי אפשר לאכול.
כדי לאכול רובארב, יש לבשל אותו או לאפות אותו.
במדינות רבות בעולם, אפשר למצוא רובארב רוב השנה. בישראל, הוא נמכר לתקופה יחסית קצרה, ממש עכשיו בחורף. אפשר למצוא אותו בשווקי איכרים ובחלק מהסופרים.

אז כעת, ניגש הישר לעבודה!

מה נצטרך?

לבצק:
250 גר׳ קמח עוגות ועוגיות
1/2 כפית מלח
1 כפית סוכר
125 חמאה קרה בקוביות
1 כפית חומץ
3 כפות מים קרים

לקרם אגוזי לוז:
110 גר׳ אגוזי לוז טחונים
110 גר׳ סוכר לבן
110 גר׳ חמאה רכה
1 ביצה
1/2 כפית תמצית וניל
קורט מלח
10 גר׳ קורנפלור

חצי ק״ג גבעולי רובארב טרי

מה עושים?

בצק:
במיקסר עם וו גיטרה, מעבדים את הקמח, המלח והסוכר. מוסיפים את החמאה, ומעבדים על מהירות איטית-בינונית עד שהחמאה בגודל של עדשים.
מערבבים את החומץ עם המים הקרים, ומוסיפים לקערת המיקסר בכל פעם כף.
חשוב, שהבצק לא יהיה רטוב מידי.
ברגע שאפשר לחפון את התערובת, והיא הופכת לבצק במגע - היא מוכנה.
מעבירים את הבצק למשטח עבודה, מכדררים ומשטחים לפיתה. עוטפים בניילון נצמד ומקררים במקרר כשעה.
לאחר כשעה, מרדדים את הבצק בין שני ניירות אפייה, לעובי של כחצי ס״מ, ומעבירים לתבנית טארט או פאי. חותכים את הקצוות המיותרים, ושומרים את התחתית במקפיא עד לאפייה.

 קרם אגוזי לוז:
בזמן שהבצק מתקרר במקרר, מכינים את קרם אגוזי הלוז.
אפשר להכין את הקרם הזה מאיזה אגוז שרוצים: שקדים, פיסטוק, אגוזי מלך, קשיו, בוטנים - מה שאוהבים. אני החלטתי ללכת על אגוז לוז, אותו אני מאוד אוהבת, והטעם שלו התחבר לי מצוין עם החמיצות הטבעית של הרובאב, לו אני לא מוסיפה הרבה טעם במתכון זה.
במיקסר עם וו גיטרה, מעבדים את האגוזים הטחונים, הסוכר והחמאה הרכה. מעבדים עד לקבלת קרם רך ובהיר יחסית.
שוברים את הביצה לכוס או לכלי קטן, ומוסיפים אליה את הוניל.
מוסיפים את הביצה והוניל לקערת המיקסר ומערבבים עד שהביצה נטמעת לחלוטין בקרם.
מוסיפים את המלח והקורנפלור ומעבדים לקבל קרם אחיד.
אם משתמשים בקרם בשעתיים הקרובות - לא חייבים לקרר אותו.
במידה ואתם מכינים את הקרם מראש, הוא נשמר שבוע במקרר ועד חודשיים במקפיא.
עליי נאמר פעמים רבות שאני יקית.
אני ממש לא מכחישה.
למה יקית?
כי אני חותכת את הרובארב לחתיכות מאוד מאוד מדויקות. נו, זו אני. אם בא לכם לעשות את זה אחרת, אני בטוחה שהטעם לא יפגע =)
אז איך מנקים רובארב?
קודם כל, במידה והרובארב שלכם הגיע עם עלים, תחתכו אותם ותזרקו מיד. הם רעילים מאוד.
שנית, אני חותכת את הקצוות של הרובארב, הם גם פחות יפים וגם יש להם מרקם עצי שכזה, וזה לא מאוד טעים.
כעת, כשנשארנו עם הגבעולים האדומים והיפים, אני חותכת אותם לחתיכות של 2-3 ס״מ, ומשתדלת שהן יהיו שוות באורך, פשוט כי זה יפה יותר בעיני על הטארט.

כשהכל מוכן, אני מחממת תנור ל-180 מעלות צלסיוס, ומתחילה להרכיב את הטארט:
מוציאים את תחתית הטארט מהמקפיא, ומורחים עליה את קרם אגוזי הלוז שהכנו.
אם שמרתם את קרם אגוזי הלוז במקרר, תוציאו אותו לפני כן ותפתחו אותו במיקסר עם וו גיטרה. יהיה קל יותר לעבוד איתו כך מאשר ישר מהמקרר.
משטחים את הקרם באופן אחיד בתחתית קלתית הטארט.
 כעת, מסדרים את הרובראב שחתכנו, מעל שכבת קרם אגוזי הלוז.
אני בחרתי לסדר את החתיכות הכי יפות במעגל חיצוני, ולאחר מכן לחתוך את השאריות לחצי ולסדר במעגל פנימי. אפשר לסדר בכל דרך אחרת שתרצו.

 מעל הרובארב, פיזרתי מעט סוכר חום ואבקת וניל, והכנסתי לתנור לאפייה של 25-35 דקות.

הטארט מוכן כשקרם השקדים תפוח ושחום מאוד, והבצק הפריך מקבל גוון חום זהבהב.
הטארט הזה יילך נפלא עם כוס חלב, עם כוס קפה או תה, או אפילו עם כדור גלידה ליד. הוא חורפי, הוא חמצמץ ומתוק, והוא נעים.
אני ממליצה לכם בחום, לכו וקנו רובארב.

בתאבון!!!

תגובות

רשומות פופולריות