חותמת בנשיקה


מאירועי הפרקים הקודמים...

בשבועות האחרונים הייתי חולה. מחלת הנשיקה? מכירים?
אם לא - אני שמחה בשבילכם. אם כן - אתם בטח מבינים איך נראה החודש האחרון שלי.
אבל, זה לא פוסט על תסמיני מחלת הנשיקה או כמה זמן לוקח עד שתעבור.
זה פוסט שנכתב בעקבות תפריט מאוד מגביל איתו אני חיה בשבועיים האחרונים כדי להקל על הגוף. בעיקר על הכבד, בעקבות הוירוס.
מה זה אומר תפריט מגביל?

בלי:

חיטה, סוכר, קפה, בשר אדום, חזיר, תפו״א, אלכוהול, כל מה שמגיע בקופסת שימורים, אגוזים וגרעינים קלוים, שומנים מורכבים, בקיצור - מלא דברים טעימים.

עם:

ירקות טריים, פירות טריים, לחם - רק אם הוא 100% כוסמין או 100% שיפון, מוצרי חלב - רק אם הם מאוד שמנים. רוצה פחמימה נוספת? בטטה.

בסדר, זה לא באמת כזה נורא. אני מאוד אוהבת את כל הדברים שמותר לי לאכול.
זה פשוט... שאחרי כמה שבועות, קצת משעמם לי בחיך.
ולמען האמת... 

כשאומרים לכם לא לחשוב על הצבע ״אדום״, על מה לעזאזל תחשבו?!?!

אז אני מחכה לרגע שאקבל את האור הירוק, כדי לתקוע צ׳יזבורגר עם בייקון, צ׳יפס, טבעות בצל, ולקינוח עוגה כושית עם מלא גנאש נוטף.
כן, אני באמת באמת רוצה שזו תהיה הארוחה הראשונה שלי אחרי השבועות האלה.

מאידך, אני חייבת להודות שאחד הדברים הכי נפלאים שקרו בשבועות האחרונים, הייתה העובדה שנחשפתי לעולם הרפואה האלטרנטיבית, בפרט, לרפואה הסינית.
בכנות, הטיפול שאני מקבלת, בין אם זה צמחים, דיקור סיני וכן... גם הדיאטה המגבילה, כולם די פלאיים בעיני. כנראה בגלל שההשפעה שלהם הייתה כל כך מהירה עליי.
כמחווה והכרת תודה למדקר הנפלא, אסף, שמטפל בי בתקופה הזו, הכנתי עוגיות שוקולד צ׳יפס עם 80% קמח כוסמין - וואלה! הגרסא ה״בריאה״ יותר לעוגיות שוקולד צ׳יפס.
זה מתכון שמלווה אותי עוד מימי הלימודים שלי בניו יורק, ומדובר באחת העוגיות הטעימות.

בואו נאפה: עוגיות שוקולד צ׳יפס עם 80% קמח כוסמין

(מתכון מדויק בתחתית הפוסט)

במיקסר עם וו גיטרה, מעבדים חמאה, סוכר חום ומלח עד שמתקבל קרם יחסית בהיר ותפוח.
זה יכול לקחת קצת זמן, אבל חשוב להיות סבלניים.
כדי לקצר תהליכים, אפשר להוציא מראש את החמאה מהמקרר ולתת לה לשבת.

לקערה נפרדת, שוקלים את החומרים היבשים:
20% קמח לבן
80% קמח כוסמין מלא
סודה לשתייה


אני מעדיפה להשתמש בשוקולד, אפילו כזה שבא בטבלה, מאשר בשוקולד צ׳יפס קנויים.
התוצאה פי אלף טעימה יותר!


אני קוצצת את הטבלה בסכין, ומניחה בקערה נפרדת.



לאחר שנוצר קרם רך מהחמאה והסוכר, מוסיפים את הביצה ותמצית וניל

מעבדים על מהירות נמוכה, ולאחר מכן על בינונית, את תערובת הסוכר והחמאה שהוספנו לה ביצה.
התוצאה אמורה להיות קרם אחיד, רך ובהיר

אל הקרם, מוסיפים את החומרים היבשים, ומעבדים ממש כדקה, רק כדי לאחד את המסות.
אל הבצק, מוסיפים את השוקולד הקצוץ, ומערבבים עוד כמה שניות.
עד שמתקבל בצק עוגיות יפהפה!!!


אני לא נבהלת מביצים חיות, ומציעה לכל מי שמרגיש כמוני, לטעום מהבצק.
זה נפלא. והולך מצוין גם בגלידה, בבלילת בראוניז, ועוד מיני רעיונות יצירתיים.
חיממתי תנור ל-180 מעלות צלסיוס.
אני אוהבת להשתמש בכף גלידה, כדי ליצוק את העוגיות לתבנית.
אפיה של 14-15 דקות, והן מוכנות.

עוגיות שוקולד צ׳יפס עם קמח כוסמין.

 המתכון:

57 גר׳ קמח לעוגות ועוגיות 
227 גר׳ קמח כוסמין מלא
3 גר׳ סודה לשתיה
3 גר׳ מלח
150 גר׳ חמאה
252 גר׳ סוכר חום
1 ביצה
כפית תמצית וניל
244 שוקולד קצוץ / שוקולד צ׳יפס

אפייה בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות צלסיוס, 14-15 דקות.

שבת שלום ובתיאבון!!

תגובות

רשומות פופולריות